Herkese merhaba! Ben yeni yazarınız Aleyna. Eurovision fanları için ”ölü” sayılan şu dönemde, sizler için son 2 yılda yapılan organizasyonları karşılaştırmaya karar verdim. Umarım beğenirsiniz. 🙂

SLOGAN: İlk olarak sloganları değerlendirmek istedim. Bana sorarsanız slogan yarışmanın ruhunu hissettirebilmeli. Yarışmadan birçok ülke yarışıyor ve biz kendi ülkemiz olmasa bile deli gibi destekliyoruz. (Bu da Eurovision fanı olmanın en güzel tarafı.)

2013 yılının sloganı çoğu kişi basit bulsa bile bence güzeldi. Yarışmanın ruhunu çok güzel hissettiriyordu. *Bilmeyen yoktur ama.* ”WE ARE ONE” (Biz Biriz.)

2014 yılında ise katılım sayısı düştüğü için ve benim için yarışmanın olmazsa olmaz ülkelerinden olan Balkan ülkeleri katılmadığı için (Balkanlar olmasan Eurovision olur mu ya?!) ”JOIN US” (Bize Katıl.) sloganı fena değildi hani…

Yine de hangisi daha iyiydi diye sorarsanız, 2013 > 2014.

i JoinUs_2

 

TEMA: Tema konusunda bir ülke seçemeyeceğim çünkü ikisini de çok beğenmiyorum.

2013 yılının temasında kelebek kullanılmıştı. Kelebeğin üzerindeki renk geçişleri güzeldi. Ama fazla sade olduğunu düşünüyorum. Fazla abartı olsa da sevemeyeceğim ama ne bileyim derdimi anlatamadım şu an.

2014 yılının temasında ise elmas kullanıldı. Aslında güzel fikir ama mavinin koyu renklerinin kullanıldığını ve fazla göz yorduğunu düşünüyorum. 

86413002 ESC2014_TV_Graphics

 

 

SAHNE: Organizasyondaki en önemli şeylerden biri de pek tabii ki sahnedir. Ben fazla gösterişli sahneleri sevmiyorum. Eğer 2013 ve 2014 yıllarını değerlendirmeseydim, ”Hangi sahne daha iyi?” sorusuna kesinlikle ”2012!” cevabını verirdim.

2013 yılının sahnesini bir türlü sevemiyorum. O üstteki detaylar mı gözüme çarpıyor bilmiyorum ama sevemiyorum bir türlü.

2014 yılının sahnesini beğeniyorum. Birçok fan sahneden fotoğraflar yayınlandığında 2012’ye benzetmişti, tamamen aynısı olmasa da bence de biraz benziyor. Işıklar iyi kullanıldığı için performans sırasında gerçekten muhteşem görünüyordu.

7_stage_b1BlRumpkCAAAadkj

 

ŞARKILAR: Ve tabii ki de yarışmanın olmazsa olmazı şarkılar… Müzik zevki kişiden kişiye göre değişir ama bakalım ben nasıl düşünüyorum. 

2013 yılında sevdiğim şarkılar vardı ama benim için yarışmanın olmazsa olmazı Balkan ülkeleri yetersizdi. (Sırbistan, Makedonya, Karadağ…) 2012 yılında herkesin ölüp bittiği, benim şarkısını bir türlü sevemediğim Estonya ise harika bir şarkı göndermişti.

2014 yılında fazla güzel şarkıların olmayacağını ulusal finallerden anlamıştık aslında. Ama bu yıl ilk sıralarda fazla göremediğimiz Big 5 iyiydi. (Sözüm Fransa’dan dışarı.) Yarışmada bana göre fazla ön planda olmayan Avusturya, Macaristan ve Arnavutluk güzel şarkılar göndermişti. Finale çıkamaması ile ünlü olan Karadağ ”Moj Svijet” gibi harika bir şarkı göndererek tarihinde ilk kez finale çıktı ve 19. oldu.

Benim aklımda kalanlar işte böyle. İlk yazım olduğu için hatalarımı mazur görün. İyi günler! 🙂22361